Årsberetning 2014

ÅRSBERETNING 2014, GRIMÅS HYTTEFORENING

STYRET HAR BESTÅTT AV FØLGENDE PERSONER:

Kasserer Frode Pedersen

Sekretær Dag Haraldsen

Styremedlem Fred Olav Svartdal

Styremedlem Øystein Dale

Styremedlem Dag-Willy Mæland

VALGKOMITEEN HAR BESTÅTT AV :

Julianne Dyrland

Ronny Belaska

I ÅRET SOM HAR GÅTT HAR VI HATT FØLGENDE AKTIVITETER:

-       Årsmøte i Hytteforeningen på påskeaften med Quiz

-       Styremøte 4.august

-       Dugnad med stirydding september

-       Styremøte 20.februar 2015.

STYRET HAR ARBEIDET SPESIELT MED FØLGENDE SAKER:

1. MERKING AV LØYPER OG TAVLER

Hytteforeningen søkte sammen med Seljord turlag  Gjensidigstiftelsen nasjonale turskiltprosjekt og fikk kr. 30.000,- til merking av løyper og til informasjonsskilt.  Aktuelle stier er gått opp og lagt inn på turkartet over Lifjell . Så er det laget en stor karttavle på 1x2 meter med stier som blir hengt opp på parkeringsplassen. Videre er det laget 3 mindre karttavler som blir satt  opp i terrenget på noen strategiske steder hvor det er fint med informasjon for turgåerne. Vi tenker også å få produsert noen turskilt som kan henges opp i noen aktuelle stikryss for å gjøre det lettere å finne fram i terrenget.

1. SKILØYPER

Styret har undersøkt muligheten for å få til en rundløype fra Grimås, ned til Grunningsdalen, inn til Slåkja, videre til Hollane og tilbake til Grimås.

Utfordringen er ned fra Grimås og her må det graves et stykke for å få til en trase og det må ryddes på andre deler. Vi har vært i kontakt med Slåkja og Gavlesjå løypelag som er positive til et samarbeid. Grunneier Magne Reinstaul er også positiv til å få til en trase ned til Grunningsdalen. Ellers vil styret  arbeide videre med dette og kontakte Seljord kommune og andre som trengs for å få til et samarbeid.

Ellers vil vi i styret oppfordre alle hytteeiere og løypebrukere til å betale inn frivillig beløp til løypekjøring.

1. SPONSORER

Dag Willy Mæland har gjort en flott jobb med å skaffe sponsorer. De samme firmaene som har sponset oss tidligere har sagt seg villig til å sponse oss for også i 2015. Det gir kr. 4.500,- for hver sponsor.

Det gir oss blant annet en fin mulighet til å få kjørt opp skiløype innover til Hollane flere ganger i løpet av vintersesongen, til sammen mellom 7 - 9 turer.

1. VEGLAGET

Øystein Dale sitter i Veglaget. Han har uttalerett, men ikke stemmerett. Det gir oss en fin anledning til å fremme saker som er til hytteeiernes beste. Han blir innkalt til årsmøtet, men ikke til styremøtene. Årsmøtet er en gang i året.

På sist årsmøte i  Grimås Hytteforening, ble det mye snakk om oblater, kontroll av oblater og parkeringsbøter for å ikke ha synlig oblat. Vi håper at dette har gått seg til siden sist, men husk allikevel å ha oblaten synlig i frontruta.

1. DUGNAD

Vi hadde dugnad 6.september og det var bra oppmøte. Vi fikk ryddet og merket stien

opp til Holmtjørn og det samme med stien opp til Grimaren. Været var ikke av beste sort, men det er fint i fjellet uansett og etter endt dugnad fikk vi varmen i oss i hytta til Fred Olav.

I år er det foreslått to dugnader, den første på forsommeren,  lørdag 6.juni og en på høsten , første helga i september som vanlig, lørdag 5.september.

Det blir aktuelt å få montert karttavler og fortsette arbeidet med rydding og merking av stier.

1. FACEBOOKSIDE

Som sikker mange har oppdaget er facebooksiden til hytteforening aktiv med mange gode innspill. Veldig nyttig er det med vær og føremeldinger fra folk som har vært oppe på hytta.

Ellers er det en oppfordring til å bruke den aktivt.

Hjemmesiden fungerer mer som et sted for praktisk informasjon hvor ulike referater ligger og hvor en finner informasjon om ulike ting.

ØKONOMI

Se regnskap for Grimås hytteforening