Styremøte 04.08.14

Referat fra styremøte i Grimås hytteforening 04.08.14

Vi hadde styremøte en mandags ettermiddag på hytta til Anne Karin Andersen. En nydelig varm sommerkveld. Vi som var tilstede var: Anne Karin Andersen, Dag-Willy Mæland, Øystein Dale, Fred Olav Svartdal, Dag Haraldsen.

SAK 1 MERKING AV LØYPER

Hytteforeningen har søkt om og fått kr.30.000,- sammen med Seljord turlag, til merking av løyper. De kan brukes til informasjonstavler, oppslag med løypekart og merking av løyper. Det er klare retningslinjer for merking av løyper som er utarbeidet avTuristforeningen som vi må sette oss inn i. Dag-Willy og Øystein tar på seg den jobben. De tar også kontakt med Seljord Turlag for å samkjøre bruken av midlene.

Aktuelle bruksområder er:

-    Infotavle med kart

-    Merking av turløyper

-    Skilt ved oppkjøring til Grimås

-    Info på turistkontoret i Seljord

SAK 2 SKILØYPER OG LØYPEKJØRING

Vi diskuterte muligheten av å få til en skiløypetrasé fra parkeringsplassen og ned til Grunningsdalen og videre innover mot Slåkja. Det gir en flott mulighet for at løypemaskinen kan kjøre en rundløype ned til parkeringsplassen innover til Slåkja forbi hyttefeltet og videre inn til Hollane. Det kan gi mulighet for hyppigere og mer regulær oppkjøring og dermed større interesse for løypenettet. Vi arbeider videre med å få til et spleiselag på opparbeidelse av traseen. Anne Karin tar i første omgang kontakt med grunneier Magne. Så fordeler vi oppgaver senere med å få til et spleiselag og kontakter Seljord kommune.

I dugnadshelga prøver vi å gå opp aktuell trasé.

Vi snakket om at det er meldt inn behov for snøscootertransport fra parkeringsplassen og opp slalombakken til fjellet. En ide kan være å prøve med faste tider i påska hvor det kjøres fra

parkeringsplassen og opp på fjellet. F.eks to tidspunkt, kl.10.00 og 12.00. Dag Willy tar kontakt med Ivan om saken.

SAK 3 SPONSORER

Vi ønsker å fortsette med de sponsorene av Hytteforeningen som vi har. Vi tar et bilde av firmalogoene ved infotavla og sender dette med ny faktura til sponsorene og håper på fortsatt støtte. Kasserer tar seg av den jobben.

SAK 4 DUGNAD OG OPPGAVER

Høsten dugnadshelg er lørdag 6.september kl. 10.00. Vi satser på rydding av løyper. Det er knekt mange grantopper som er falt ned i løypene og som trengs å ryddes bort. Det er også behov for merking av løyper med oppfriskning av malte Turistforenings T-er. Dag-Willy ordner med maling. Dugnaden er en fin anledning til å bli kjent med andre hyttenaboer og er sosialt.

Invitasjon til dugnad legges ut på Facebook og det sendes også ut invitasjon med epost.

Dag Willy  kontakter Åge Lie angående en sittebenk til.

Anne-Karin ordner plakatstativ og plakatpapp til skilt på parkeringa.

Dag Willy sjekker med Ivan om han fortsatt tar på seg persontransport.

EVENTUELT

HJEMMESIDE

Nyvalgt sekretær Dag Haraldsen tar over ansvaret etter Fred Olav, for hjemmesiden. Hjemmesiden fungerer fint som et sted å legge ut referater og annen informasjon. Hytteforeningens Facebookside fungerer veldig bra i tillegg som mer dagsaktuelle informasjon og med fine ytringer og tilbakemeldinger fra hyttefolket. Disse to infokanalene utfyller hverandre og vi satser på å fortsette med det.

Dag Haraldsen, sekretær