Årsmøte påska 2011

Referat fra årsmøtet i Grimås hytteforening påska 2011.

Av naturlige årsaker ble det ikke barneskirenn i år, men hyttemøtet ble avviklet som vanlig kl 17.00 på parkeringsplassen. 20 personer møtte opp til hyttemøtet.

Formann, Dag Willy Mæland, ledet møtet.

SAK 1: Strøm.
Interessen for å få strøm til hyttene er liten på Grimås. Kun ni hytte/tomteeiere har gitt tilbakemelding på at de er interessert i å vurdere strøm. Kart der disse tomtene er avmerket er sendt til Vest-Telemark kraftlag. Kostnadene blir, slik det ser ut i dag, for stor pr. enhet. Anne Karin Andersen vil jobbe videre med saken og sjekke ut om det er mulig å få strøm til deler av feltet og hva kostnadene eventuelt blir.

SAK 2: Hjemmeside.
Hytteforeninga har fått egen hjemmeside:
www. grimashytteforening.com
Her vil det bli lagt ut nyttig informasjon, bilder, møtereferater med mer. Vi håper å kunne gjøre denne siden ”levende” slik at den blir oppdatert med jevne mellomrom. Følg med hva som skjer på Grimås!! Kom gjerne med ideer og innspill på hvordan denne siden skal se ut. Vil noen ha informasjon/bilder ut på nettsiden send dette til Øystein Dale bo-dale@frisurf.no.

SAK 3: Fradeling av Grimås hyttefelt.
Grunneier vil fradele hyttefeltet fra hovedbruket (se vedlegg 1). Han opplyser videre at han vil organisere dette på en måte som gjør det umulig for oss å løse inn tomtene til en pris av 25 ganger leien eller 40% av markedsverdien slik loven gir festere, i gitte situasjoner, rett til å gjøre. Dette mener han blir urimelig ettersom mange av tomtene har svært lav leie. Grunneier er generelt åpen for å gjøre festetomtene våre om til eiendomstomter hvis det blir enighet om pris. Dette blir i realiteten en forhandling mellom grunneier og hver enkelt hytteeier. To hytteeiere har så langt kjøpt ut sine tomter på 1 mål el. ca. 1000 m², til 120 000 kr pr.tomt.

SAK 4: Løypekjøring.
P.g.a. motorhavari ble det ikke kjørt løyper siste del av vinteren i år. Denne påsken var det uansett ikke snø nok. Øystein Dale vil være klar til mer løypekjøring neste år, da forhåpentligvis med nok snø til påske. Løypene som blir kjørt opp er en merket 2.km. løype i hyttefeltet og en 5.km. løype oppe på fjellet (se løypekart på hjemmesiden). Vi har fått tilskudd fra Seljord kommune som har gått til innkjøp av sporlegger.
Ellers håper vi på frivillige innbet. på kr 300,- til konto.nr: 8150.14.87732. til driftsutgifter som bensin og olje.

SAK 5: Datoer - dugnad/hyttemøtet (oppmøte på parkeringsplassen).
Noen dager og tidspunkt har befestet seg og er like fra år til år.
Dugnad: lørdag kl.10.00 første helgen i september – i år lørdag 3 sept.
Årsmøtet i hytteforeninga: påskeaften kl.17.00(barneskirennet 16.30) - neste år 7. april.

SAK 6: Innbetaling til hytteforeninga.
Vi håper alle kan bidra med kr 200,- (vedlagte giro) til den ordinære kontoen til hytteforeninga. Inntektene vil gå til å drifte hjemmesiden (900 kr. i året), porto, premier til skirennet med mer.

SAK 7: Adresselister.
Som ved de to siste hyttereferatene, legger vi i år ved adresselistene og ber dere ta kontakt om vi skal forandre/legge til noe (se vedlegg 2).
Det er ikke lett og holde disse ajourførte, men vi prøver .
Send mail til grimaas@live.no eller ring/send sms.

SAK 8: Nytt styre .
Det gamle styret takker for seg og gir stafettpinnen videre. Det nye styret består av Frode Pedersen , Pål Broby, Heidi Hamadi/Helge Siljan, Geir Arne Knutsli, Øystein Dale og hytteansvarlig i Røde Kors. Styret konstituerer seg selv. Frode Pedersen tar ansvar for at det samles.
Valgkomite: Anne Karin Andersen og Kjetil Langbach.
Skirennansvarlige: Dag-Willy Mæland, Kristin Leikvoll og Øystein Dale.
Løype/stilag: Anne Karin/Harald Rinde Andersen (her kan gjerne flere melde seg til tjeneste J ).
Hjemmeside og løypekjøring: Øystein Dale og Dag-Willy Mæland

Ref: Dag-Willy.

Anne Karin Andersen | Svar 18.08.2011 00.06

Jeg tror det er lurt for å invitere til økt engasjement blant hytteeierene, at styremedlemmers navn og telefon, framkommer på denne siden :)