Årsmøte påska 2010

Her har vi ”Grimås sin framtid”. Alle har fått sin velfortjente premie etter skirennet.

Referat fra årsmøtet i Grimås hytteforening påska 2010.

Tradisjon tro var det skirenn for den yngre garde kl. 16.00 og det årlige møtet i Grimås hytteforening kl 17.00. Det var 11 deltagere med på skirennet og 28 personer møtte opp til hyttemøtet.

Formann, Dag Willy Mæland, ledet møtet.

SAK 1: Festekontrakter.
Arbeidet med nye festekontrakter, for noen av de første hyttene på Grimås, har gått greit. Ny festeavgift ble kr. 2500,-

SAK 2:   Løypekjøring.
Hytteeier Øystein Dale har fått løyve til å kjøre opp, med skuter og sporlegger, en rundløype i hyttefeltet ovenfor parkeringa samt en rundløype oppe på fjellet (Grimås – Tjorbu – Tvitjønnan ). Løypa i hyttefeltet var et populært tiltak. Mange satte pris på den ettersom det var en del vind og ”ruskevær” oppe på fjellet denne påska. Det kom inn 6 bidrag til løypekontoen som til sammen utgjorde     kr 1800 ,- . I tillegg fikk vi kr 2500,- fra Seljord kommune. Pengene har blitt brukt til kjøp av sporlegger. Vi håper enda flere er med å støtte dette tiltaket i året som kommer. Pengene vil bli brukt til driftsutgifter til skuterkjørte løyper og til eventuelt å leie tråkkemaskin fra Bø-siden oppe på fjellet. Her er det muligheter til å få et samarbeid med Himingen hyttevel på Gavlesjå. Har vi økonomi til det vil vi først og fremst prioritere tråkkemaskinen i påska. Styret foreslår en frivillig innbetalingpå kr. 300,- til kontonummer: 8150.14.87732. Hyttestyret søker kontinuerlig om midler fra bl.a kommunen og Seljord sparebank.

SAK 3: Dugnad/sommerløype
Lørdag 4. september blir det dugnad +  møte i hyttestyret på Grimås. Oppmøte kl. 09.00 på parkeringsplassen På programmet står det: rydde/merke nye stier til turløype og lage ”samlingsplasser” der hyttefolk kan møtes.

SAK 4: Strøm:
Spørsmålet om strøm til hyttefeltet har igjen dukket opp. For å få til det er saksgangen følgende:
1. Minst 50% av hyttefolket må være interessert i og i det hele tatt og vurdere å legge inn strøm.
2 .Vest –Telemark Kraftlag vil da lage en plan for kabling og plassering av strømpunkt i hyttefeltet.
3. Deretter vil Kraftlaget komme med pris for påkobling.
Kostnadene med legge strøm til hyttefeltet blir delt på antall hytter i feltet, men ingen betaler før de eventuelt kobler seg på. Utgifter til kabling fra hytta og til nærmeste strømpunkt kommer i tillegg for hytteeierene (maks 100m).
4.  De hytteeierene som vil ha strøm, gjør skriftlig avtale med VTK.
5.  Ut fra hvor mange som vil ha strøm bestemmer VTK seg om de vil iverksette prosjektet eller ikke.
Men altså først må vi ha tilbakemelding på hvem som i det hele tatt er villig til å vurdere strøm (det er helt gratis..) – send mail til grimaas@live.no eller ring/send SMS til Kristin (99041640).

SAK 5: Ymse
·         Geir Arne Knutsli er hytteeiernes kontakt med Magne Reinstaul om en alternativ passasje utenom hengebrua. Har dere spørsmål eller innspill, kan Geir Arne kontaktes på tlf: 90878199 / 35948251.
·          Vær påpasselige med hundeholdet i hyttefeltet. I påska fikk hyttestyret meldinger om hund/hunder som står ute og bjeffer til langt på natt og som går løse og gjør fra seg på hytteverandaer. Ta vare både på hunden og hyttenaboen!
·          Det vil bli utarbeidet ny reguleringsplan for E134 fra Seljord sentrum til Århusmoen. Avkjørningen til Grimås vil bli drøftet i den sammenheng.
·         Neste påske blir barneskirennet 16.30 og hyttemøtet til vanlig tid 17.00.
·         Ivan fikk fortjent heder for trofast hyttetransport.
·         I påvente av en eventuell hjemmeside oppfordres dere til å sende bilder, meldinger o.l. fra Grimås til  grimaas@live.noog så kan vi videresende til alle som har mailadresse.
·         Også i år legger vi ved adresselistene og ber dere ta kontakt om vi skal forandre/legge til noe
Send mail til grimaas@live.no eller ring/send SMS til Kristin (99041640).

SAK 6: Valg.
Styret og valgkomite er det samme ett år til. Dag-Willy og Kristin har gitt beskjed om at dette er siste året, men at de og Øystein Dale kan ha ansvar for barneskirennet (det er naturlig ettersom vi til sammen har de fleste av barna som er med J).

Hyttestyret består per i dag av følgende personer:
Formann: Dag Willy Mæland
Sekretær: Kristin Leikvoll
Kasserer: Pål Broby
Styremedlemmer: Sissel Bjønnes, Geir Arne Knutsli og Røde Kors sin hytteansvarlig.

Valgkomite: Åge Lie  og Ann Karin Andersen

Ref:   Dag-Willy Mæland